A túledzettség jelei

tuledzettseg

Sok ember dönt manapság az egészséges, sportos életmód mellett. Elkezdenek tudatosabban étkezni, új mozgásformákat próbálnak ki, majd hónapokkal később azon veszik észre magukat, hogy minden nap intenzív, másfél órás edzéseken veszünk részt, és kemény diétát követünk.
Túlzásba lehet vinni az edzést és a diétát? Honnan tudhatjuk, hogy mikor kell megálljt parancsolni?

A túledzettségnek két formáját különböztetjük meg:
1. basedovoid 
2. addisonoid

Az első fajta túledzettség jelei viszonylag könnyen felismerhetőek, így megszüntetésük, és a testünk működésének helyreállítása általában könnyebb feladat. Ha az alábbi tüneteket észleled magadon, ideje lejjebb venni a tempóból, és adni egy kb. 8-16 napos pihenőt a testednek!

– enyhe fáradékonyság
– alvászavar
– csökkent étvágy
– hajlam izzadásra, nedves tenyér
– fejfájás
– szívtájéki nyomás, gyorsult nyugalmi pulzus
– terhelés alatt abnormálisan gyorsult légzés
– zavart mozgáskoordináció
– megrövidült reakcióidő

A második fajta túledzettség felismerése és megszüntetése már nehezebb feladat. Ennél az állapotnál jellemző, hogy az ember továbbra is képes a változatlan mértékű terhelés elviselésére. Viszont ennek a túledzettségi állapotnak a megszüntetéséhez az eddigi, megszokott edzéstervek gyökeres megváltoztatására van szükség, a teljes regenerálódás akár hónapokig is eltarthat.
Íme a tünetek:

– enyhe, de nem természetes fáradékonyság
– nincs mivel magyarázni a mérséklődött teljesítményt
– zavartalan alvás
– normális étvágy
változatlan testsúly
– terhelés után gyors helyreállás a nyugalmi pulzusra
elégtelen szintű mozgáskoordináció főként nagy intenzitású terhelésnél
– normális hangulat

Ha többet tanácsot szeretnél megtudni, kérdéseiddel fordulj az edződhöz itt a Royal Fitness Clubban.

– Ha még nem jártál nálunk nézz körül a kínálatunkban, a csoportos órákat IDE kattintva fürkészheted.
– Vagy konditermünk a nyitvatartási időben szeretettel vár téged. Ha bizonytalan vagy, kérd személyi edzőinksegítségét!

Üdvözlettel: Royal csapata